”Enflasyonun yüzde 40 daha da artacağını öngörüyor”

Tüketicilerin yüzde 73'ü Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak tarafından açıklanan Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı'ndan haberdar değil

T24’de yer alan habere göre; “Metropol Tüketicileri Ekonomik Değerlendirmeler Araştırması”nın üçüncü dönemi yayınlandı. Metropollü tüketicinin Türkiye ekonomisine bakış açısını gözler önüne seren araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 40’ı önümüzdeki bir yıl içinde enflasyonun daha da artacağını öngörüyor.  Halihazırda artmış olan enflasyonun mevcut seviyede kalacağını düşünenlerin oranı yüzde 34.

Sia Insight tarafından Marketing Türkiye için 12 -16 Ekim 2018 tarihleri arasında İstanbul, Ankara ve İzmir illerinde yaşayan 18 – 65 yaş grubu tüketicileri  temsil eden 404 tüketicinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre, bir önceki döneme kıyasla tüketiciler, Ekim ayında daha karamsar bir havaya girdi. Katılımcılar, gerek kendi maddi durumunun gerekse Türkiye ekonomisinin önümüzdeki bir yılda kötüye gideceğini düşünmeye başladığı gözlemleniyor. Öte yandan, Türkiye ekonomisinin bir süre mevcut durumda stabil kalacağını düşünenlerin oranında bir önceki aya göre anlamlı bir artış var. Tüketici, krizin daha fazla derinleşmeyeceğini düşünüyor.

Tüketicilerin yüzde 40’ı enflasyonun daha da artacağını öngörüyor

Araştırma sonuçlarına göre Metropollü tüketicilerin yüzde 40’ı önümüzdeki bir yıl içinde enflasyonun daha da artacağını öngörüyor. Halihazırda artmış olan enflasyonun mevcut seviyede kalacağını düşünenlerin oranı yüzde 34. Bununla birlikte tüketici enflasyondan korkarken ancak iyi olacağına dair umut da beslediği görülüyor.

Tüketiciler Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı’ndan haberdar değil
Metropollü tüketicilerin sadece yüzde 27’si Hükümet’in Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı’ndan haberdar. Programdan haberdar olanların yüzde 45’i bu programın başarılı olacağına inanıyor. (Tüm tüketicilerin yüzde 12’si).

Programdan haberdar olan metropollü tüketicilerin yarısından fazlası BİM ve A101’i Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı ile özdeşleştiriyor.

Tüketici şirketleri samimi bulmuyor
Araştırma dikkat çeken sonuçlardan bir tanesi de tüketicilerin indirim açıklamalarını samimi bulmaması. Programdan haberdar olan metropollü tüketicilerin yüzde 60’ı Hükümet’in başlatmış olduğu bu program dahilinde bazı şirketlerin yapacağı indirimlerin enflasyonu düşürmede etkili olacağını belirtiyor. Bununla birlikte, programı duyan tüketicilerin yarısı şirketlerin indirim açıklamalarını çok samimi bulmadığı görülüyor.

Kılıçdaroğlu: Açık ve net çağrı yapıyorum, Erdoğan’ın avukatlarının mal varlıklarını araştırın

Kemal Kılıçdaroğlu, TBMM Genel Kurulu'nda 2020 yılı Bütçe Kanunu teklifi üzerine CHP Grubu adına konuşuyor.

İmamoğlu ilk kez veto hakkını kullandı

Ekrem İmamoğlu, ilk kez veto hakkını kullanarak, İBB Meclisi’nin ekim ve kasım aylarında aldığı 3 kararı, yeniden görüşülmek üzere Meclise iade etti.

Meclis’te dikkat çeken görüntü! Bahçeli, HDP eş başkanlarıyla tokalaştı

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, Meclis’te HDP Eş Genel Başkanları Pervin Buldan ve Sezai Temelli ile tokalaştı.

AKP’de liderlik çatlağı: Kendi reklamını yapıyor

Berat Albayrak'ın "Türkiye İçin Değişim Başlıyor” sloganıyla gerçekleştirdiği il ziyaretleri AKP'de rahatsızlık uyandırdı. Parti içerisinde bazı çevreler, Albayrak'ın Erdoğan sonrasında "lider" olmak için kendi tanıtımını ve reklamını yaptığı öne sürdü.

‘Kamuoyu 17 yıllık iktidar boyunca gizli kalan pek çok şeyi öğrenecek’

AKP’den kopuşlar sürerken eski ortakların hukuksuzlukları da bir bir ortaya çıkıyor. Eski AKP'liler ve AKP'liler arasındaki krizi değerlendiren gazetesi-yazar Murat Yetkin, "Kamuoyu 17 yıllık iktidar boyunca gizli kalan pek çok şeyi öğrenecek" dedi.
210,567BeğenenlerBeğen
4,588TakipçilerTakip Et