Çağrı merkezini çok aradın şikayeti

Reklamlarda vaat edilen internet hizmetini alamayan yurttaşı "Reklam Kurulu" haklı buldu. Şikayetini ilettiği çağrı merkezi Ayhan Dede'nin aramalarından rahatsız oldu. Önce telefonlarını engelledi sonra da hakkında savcılığa şikayette bulundu.

Bursa’da yaşayan ve tekstil işiyle uğraşan 43 yaşındaki Ayhan Dede, Vodafone’nin 2019 yılındaki reklamları görerek evde hızlı internet hizmeti için başvurdu. Dede, reklamlarda belirtildiği gibi iki günde kurulum, hızlı arıza çözümü hizmetlerini 50 gün gibi bir zamanda alamadığını belirterek Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Reklam Kurulu’na başvurdu. Reklam Kurulu farklı mecrada yayınlanan reklamlar hakkında 4 ayrı karar düzendi.

Reklamlar durduruldu.
Kararda, Vadofone “Evde İnternert Memnuniyet Döneminiz Başlıyor” başlıklı reklamın gerçeği yansıtmadığı gerekçesiyle başvuruda bulunduğu belirtildi.

Reklam Kurulu yapılan inceleme sonucunda, “İki günde kurulum, hızlı arıza çözümü ve daha birçok hizmet Vodafone Evde İnternette sizi bekliyor” ifadelerinin gerçeği yansıtmadığı, tüketicileri yanıltıcı, yanlış yönlendirici nitelikte olduğu, dürüst rekabet ilkelerine aykırılık teşkil ettiğinin anlaşıldığını belirtti. Bu gerekçelerle de reklamları durdurma cezası verilmesine karar verildiğini kararına yazdı.

Ayhan Dede’nin telefonları engellendi

Vatandaşlık görevini yapmak ve hakkını aramak için çağrı merkezini defalarca aradığını söyleyen Ayhan Dede, engelleme kararına itiraz için hukuki yollara başvurmak için resmi evrak talebinde bulundu. Ancak Dede’ye engellenen numaraları için resmi bir kayıt olamadığı söylendi. İşler bu noktada biraz daha karışınca 2019 yılındaki ismiyle Bilgi işlem Daire Başkanlığı şimdiki ismi “Bilgi Teknolojileri Müdürlüğü” tarafından savcılığa şikayet edildi.

Savcılık ifadeye çağırdı
Süreçle ilgili olarak Dede, “Bilgi İşlemleri Daire Başkanı Rasim Kutlu makamından aradı. Telefonlarımın engellemesi nedeniyle özür diledi. Telefonlarımın engellenmesini sağlayan şirket hakkında gereğinin yapılacağını da söyledi. Kutlu çağrı merkezi hizmeti için her yıl ihale yapıldığı bilgisini de benimle paylaştı. Ancak ihale 2020 ve 2021 yılında tekrar aynı şirkete verildi. Hakkımda çağrı merkezini boş yere meşkul etmek suçlamasıyla yapılan şikayet yapılmış. Bu kapsamda 5 Mayıs 2020 tarihinde Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’nın talimatıyla 2083503 soruşturma dosyası kapsamında talimatla Bursa’da ifade verdim” dedi.

“Hakkımı aramaya devam edeceğim”
Dede ifadesinde şikayetini aktarmak maksadıyla 444 84 82 nolu hattı aradığını söylediğini belirterek, “Arama yaptığım numaraların çağrı merkezince engellenmesi nedeniyle benimle yapılan yapılan konuşmaların varlığı kabul edilmedi. Ben de engellenen telefonlarım hakkında kayıt tutulmadığı için şikayette bulundum. Bu kadar çabamın nedeni hakkını arayan yurttaşın bezdirilemeyeceğini göstermek. Benim hakkımda bir soruşturma olduğu gerekçesiyle ifadem alındı ancak. Sorgulamamda bu dosyaya da ulaşamadım. Kanaatime göre bu firmanın bir daha ihaleye girebilmesi için müdahale edilmiş durumda” şeklinde konuştu.

Son Haberler